Вивіз будівельного сміття: варіанти, розцінки і відповідальність



Будь-який ремонт, реконструкція, не кажучи вже про новому будівництві неминуче пов'язані з проблемою вивезення сміття. Його кількість залежить від масштабу планованих перетворень і може становити від пари мішків до декількох самоскидів.

Для того, щоб відучити громадян викидати в дворові сміттєзбиральники гори штукатурки, рваних шпалер, ламаної столярки та інших будівельних відходів, була розроблена система штрафів. Їх розмір перевищує вартість організованого вивозу сміття.

Тому вигідніше офіційно позбутися «побічного продукту» будівництва, ніж потрапити під фінансові санкції.

У наші дні прибирання та вивіз будівельного сміття перейшли з розряду комунальної монополії в область організованого бізнесу.

Тут є конкуренція, боротьба за клієнта і повноцінний сервіс. Тому знайти сумлінного виконавця, який швидко і якісно позбавить вас від «сміттєвої проблеми» сьогодні можна за лічені години.

Від мішка до самоскида. Варіанти і нюанси організації процесу

Розглянемо питання про те, куди вивезти будівельне сміття в залежності від його обсягу. Якщо вам потрібно переклеїти в квартирі шпалери або виконати інші дрібні оздоблювальні роботи, то від відходів можна позбутися традиційним способом – скласти їх у мішок і винести на дворовий смітник. Якщо ж кількість відходів ремонту вимірюється десятками мішків і кубометрами, то за викид його у громадські контейнери для побутового сміття вас чекає штраф.

Статті чинного Кодексу про адміністративні правопорушення передбачають відповідальність за складування будівельних відходів у непризначених для цього місцях:

  • Фізичних осіб чекає штраф до 5 тисяч рублів;
  • Для приватних підприємців і організацій передбачені санкції до 200 тисяч рублів;
  • На посадових осіб накладають грошове стягнення до 40 тисяч рублів.

Недосвідчений забудовник може запитати, чому я не маю права викинути свій будсміття туди ж, куди регулярно висипаю відро з побутовими відходами (ТПВ)?

Відповідь дуже проста - утилізація будівельного сміття складніше і дорожче переробки твердих побутових відходів. Він набагато довше розкладається в природному середовищі, містить токсичні з'єднання і вимагає сортування по фракціях (деревина, метал, камінь, полімери, папір). Тому для захоронення будівельного сміття призначені спеціальні полігони, а на звичайну міську смітник його приймати заборонено.

Заборони заборонами, але негласний розрахунок готівкою «з рук в руки» поки ще скасувати не вдалося. На форумах обговорюють тему, вивезення будівельного сміття, можна знайти розповіді про те, що за невелику мзду охоронці звалищ неофіційно виконують прийом будівельного сміття. Інші моторні хлопці» возять сміття своїм вантажним транспортом і звалюють його в лісах і дорожніх кюветах подалі від людського ока.

Ми проти забруднення життєвого простору, тому розглядаємо виключно легальні та екологічні методи утилізації.

Варіант перший. Вивезу сам

Якщо обсяг будівельних відходів не дотягує до самосвальной норми (4-12 м3), то можна обійтися без залучення спеціалізованих фірм. Їх послуги в Москві і Санкт-Петербурзі в середньому становлять 400-500 руб./м3.

На полігоні (звалищі) один кубометр будсміття (вага 1 м3 від 800 до 1400 кг) у вас приймуть всього за 60-100 рублів. Тому, маючи в своєму розпорядженні власним автомобілем з містким багажником і вивчивши карту місцевих полігонів, можна самостійно вирішити проблему вивезення сміття.

Варіант другий. Заплатив і забув

Капітальний ремонт та нове будівництво тягнуться не один місяць і вимагають ґрунтовного підходу до прибирання та вивезення відходів. Обсяг сміття тут настільки великий, що вимагає не одноразового, а періодичного видалення.

Без цієї процедури присадибна ділянка квартира стануть непрохідною звалищем. Йти у відпустку і освоювати професію вантажника – не вихід. Тому, готуючись до ремонту або будівництва, вивчіть цінові пропозиції місцевих компаній (що мають ліцензію на вивіз будсміття). Почитайте про них відгуки замовників і укладіть договір з найбільш сумлінним виконавцем.

Недоліку в пропозиціях з вивезення будівельних відходів сьогодні не відчувається. На деяких ресурсах можна знайти не тільки повний прайс-лист послуг, але і онлайн-калькулятор, що дозволяє легко підрахувати підсумкову ціну.

Якщо ви плануєте доручити ремонт або нове будівництво підрядної фірми, то обговоріть питання вивозу сміття на етапі складання кошторису. Перевірте цей пункт особисто, порівнявши запропоновані ціни з розцінками компаній, що здійснюють вивезення КДО (великогабаритних відходів).

Скажемо відразу, що підрядники «не винаходять велосипед» в цьому питанні. Вони просто укладають договір з профільною фірмою. Вона привозить на об'єкт контейнер потрібного обсягу і по мірі його заповнення виконує вивезення сміття з вантажниками на полігон. 

Якщо у вас буде працювати приватна бригада, то узгодьте варіант вивезення відходів з фахівцями одного з операторів «сміттєвого ринку».

Обов'язки тут можна прописати в декількох варіантах:

  • Ви платите будівельникам за затаривание сміття в мішки і виніс на вулицю, звідки його забирає спецтехніка;
  • Всі роботи (навантаження та вивіз) своїми силами виконує фірма-оператор за узгодженим з вами графіком.

Варіант третій. Приїжджайте і забирайте самі

Це найвигідніший спосіб позбутися від сміття. На жаль, він можливий тільки у відношенні відходів твердих фракцій (бита цегла, плитка, штукатурка). Тим не менш, відкидати його не слід.

Якщо роботи пов'язані з виїмкою грунту, демонтажем стін, перегородок та іншими операціями, після яких залишається багато однорідних мінеральних відходів, то заздалегідь дайте оголошення в місцеві ЗМІ. У ньому потрібно вказати, що ви безкоштовно (самовивозом) віддасте всім бажаючим будівельні відходи.

Те, що для вас – непотрібний баласт, комусь може знадобитися для засипки дорожніх ям, відсипання під'їзду до гаража або дачній ділянці, а також в якості основи для заливки бетонної стяжки. Вам залишиться лише занурити затарена сміття на який прибув транспорт, використовуючи для цього своїх будівельників.

Розцінки на вивезення

Цінники на подібні послуги залежать не тільки від регіону, але і від розташування об'єкта по відношенню до найближчих полігонів утилізації.

Тим не менш, орієнтовну вартість ми можемо вказати:

  • Вантажний автомобіль (вантажопідйомність до 1,5 тонн) – 2700-2900 руб.;
  • Самоскид (12 м3 – 17 м3) - 450 руб./м3.
  • Контейнер об'ємом 8 м3 - 4000-4500 руб.;
  • Контейнер 12 м3 – 5400 - 5900 руб.;
  • Контейнер 27 м3– 10 000 - 11 000 руб.;

Зазначимо, що перший варіант підходить для легкого будсміття (вікна, рами, труби, обої, штукатурка). Він об'ємний і «Газель» зможе взяти на борт до 8 м3 таких відходів. Якщо мова йде про демонтажних роботах (розбирання цегляних стін, перегородок, бетонної стяжки тощо), то краще замовити самоскид вантажопідйомністю не менше ніж 5 тонн.