Робимо гараж з профнастилу своїми руками - фундамент, каркас, обшивка



Потужні споруди з цегли та залізобетонних панелей, які автовласники будували для своїх «сталевих коней» сьогодні поступаються місцем каркасних конструкцій.

Доступна ціна і простота монтажу – ось два головні аргументи на користь гаража з профлиста. Довговічність, міцність, естетичність матеріалу і можливість утеплення також слід взяти до уваги.

Всім, хто планує або вперше приступає до будівництва такого гаража, буде корисно дізнатися про головні етапи і важливих особливості майбутньої роботи. Наша стаття допоможе новачкам правильно підготуватися до цього процесу і уникнути типових помилок на етапах складання.

Особливості конструкції гаража з профнастилу

Оскільки в якості обшивки гаража ми вибрали профільований лист, потрібно приділити належну увагу його вибору. Для цієї роботи призначений профнастил марок або З НС (С-стіновий). Цифри, що стоять після буквеної маркування, позначають висоту хвилі профілю в міліметрах.

Неважко здогадатися, що чим вище профіль і товщі лист, тим він жорсткіше, але при цьому і дорожче. Економія в даному випадку повинна бути розумною. Тому ми не радимо використовувати для облицювання дешевий матеріал марок С-8 і С-10. Він вимагає більш частого установки стійок і від будь-якого необережного «тику» покривається вм'ятинами. Оптимальний варіант – профлист марки НС-20 товщиною 0,5 мм

Тепер можна переходити до розгляду основних конструктивних елементів гаража - фундаменту, стін, воріт, даху і вивчення особливостей виготовлення кожного з них.

Фундамент

Кращий варіант підстави – монолітна армована бетонна плита. Невелика вага каркаса і обшивки не вимагає копання глибоких траншей і зведення потужного цоколя. Утрамбованої піщано-щебеневої підсипання товщиною 15-20 см буде цілком достатньо для заливки плитного фундаменту такої ж товщини. Якщо ґрунтова вода залягає досить глибоко (1,5-2,0 метра), то в плиті можна зробити виїмку для оглядової ями. Це не сильно ускладнить загальну конструкцію опалубки, яка виготовляється з дощок чи плити OSB, набитою на каркас з товстих рейок.

Армування виконується сіткою з дроту діаметром 12-14 мм, покладеного прямо по підсипці на підкладки з шматків цегли. Підкладки потрібні для створення захисного шару бетону (товщина 5-6 см), захищає арматуру від корозії. Від утворення тріщин поверхню плити бажано посилити дротяною кладочної сіткою, втопивши її на 2-3 см шар свіжого бетону.

Той, хто хоче побудувати гараж з профнастилу своїми руками, при складанні креслення повинен визначитися: розбірним або цільним буде його каркас. Від цього залежить конструктив кріплення стійок до фундаментної плиті.

Якщо в майбутньому виникне необхідність демонтажу, то без закладних деталей-пластин, забетонованих у фундаменті, не обійтися. Якщо ж споруда буде стаціонарним, то нижні кінці стійок рам можна закласти прямо в бетон.

Залив бетоном арматурний каркас плити, встановивши в ньому заставні пластини для стійок і дротяну сітку тріщин, потрібно почекати мінімум 2 тижні. За цей термін фундамент набере необхідну міцність.

Щоб не втрачати час відразу ж після бетонування можна приступити до виготовлення рам каркасу. Якщо мова йде про стаціонарному гаражі, то рами ставлять у свердловини, попередньо зроблені у бетонній плиті. При заливці фундаменту в місцях монтажу стійок роблять опалубку з дощок, залишаючи для них вільне місце.

Для складання рам потрібно квадратна або прямокутна сталева труба, довжину якої можна визначити з креслення. Перетин стійок і прогонів даху може бути будь-яким, але для економії металу його мінімальне значення повинно становити 40х40х2 мм або 40х60х2 мм.

Зварювання рам зручніше за все робити на твердій і рівній поверхні. Нарізавши трубу за розмірами креслення, її розкладають на майданчику. Відрізки з'єднують між собою зварювальними магнітами і обварюють стики.

Варіанти кріплення рами каркаса до фундаменту

Перед установкою рами каркасу в бетон не забудьте заварити відкриті торці стійок заглушками і обробіть їх бітумною мастикою від корозії.

Стіни і дах

Монтаж каркаса гаража з металопрофілю починають з крайньої торцевій рами-ферми. У разі нерозбірної конструкції її ставлять у підготовлені свердловини, вирівнюють по шнуру, перевіряють вертикальність і фіксують тимчасовими зв'язками (дерев'яними рейками-упорами, забитими в землю). Після цього монтують сусідню раму.

їх з'єднують Між собою горизонтальними відрізками труб на зварюванні або на саморізах. У гребеневої частини рами пов'язують між собою сталевими трубчастими прогонами. Середню частину схилу ферми можна заповнити решетування з дощок, товщина яких повинна бути дорівнює товщині труб (30-40 мм).

Встановивши всі рами, монтажні отвори у фундаменті бетонують, роблять перерву на кілька днів, після чого приступають до обшивки гаража профнастилом. Його ставлять вертикально для кращого стоку води.

Аркуші кріплять до поздовжніх зв'язків каркасу (труб, куточка) з допомогою саморізів, вкручуючи їх у нижню частину хвилі. Верхній нахлест фіксують заклепками для більш щільного контакту.

Кріплення профнастилу до каркаса

Перший лист обшивки ставлять так, щоб він прилягав нижнім краєм хвилі до стійки. Спочатку фіксують верхній кут аркуша, потім вирівнюють і кріплять його до поздовжніх трубах, не чіпаючи ділянку стикування з наступним листом.

Процес обшивки гаража профнастилом

Обшивши три стіни гаража, кути прикривають вертикальними планками, які купують разом з коньковим профілем.

Ворота

Їх можна зварити з профільної труби 40х20 мм, забезпечивши поворотними петлями і стопорами для фіксації стулок.

Найбільш відповідальна операція – наважка воріт виконується в два прийоми. Спочатку петлі, приварені до стулок, прихоплюють монтажним швом до стійок. Перевіривши ворота на відсутність перекосу та легкість зачинення, петлі обварюють робочим швом.

Підйомні ворота для гаража

Монтаж профнастилу даху ведуть так само, як на стінах. Для спрощення роботи аркуші краще замовляти довжиною, рівній довжині покрівельного ската. Важливий нюанс – використання герметика на ділянках стикування аркушів. Він захистить дах від протікання.

Після завершення монтажу профнастилу, на коньковом ділянці кріплять профіль, що закриває стик скатів. Для виключення попадання дощової води під дах під коньковий профіль ставлять ущільнювальну стрічку.

Утеплення

Від дискомфорту, викликаного сильним нагріванням металу влітку і зимового холоду в гаражі можна позбутися, утепливши каркас. Найпростіше виконати цю роботу, використовуючи пінопласт. Товщини листа до 40 мм буде достатньо для утеплення та розміщення між стійками каркаса. Пінопласт не пропускає водяну пару. Це негативний якість матеріалу у нашому випадку стає перевагою, позбавляючи від необхідності використовувати пароізоляцію.

Не забудьте зробити вентиляцію гаража, встановивши решітки у нижній і верхній частинах бічних стін!

Фіксувати клеєм жорсткий лист утеплювача не обов'язково. Достатньо просто вставити його враспор між стійками. Зсередини гаража утеплювач можна обшити плитою OSB, до якої надійно і легко кріпляться стелажі і полиці для інструменту та автомобільних аксесуарів.